Friday, November 26, 2010

Cabaran hidup

Percaya tak dalam hidup kita ni penuh dengan cabaran? Buka mata selepas tido cabaran pun akan tiba..Kadang-kadang mcm tak larat nak tanggung..tp kerana kita perlu teruskan hidup kita demi insan amat dicintai kita teruskan sahaja segala2nya.
Cabaran masa bercinta dan selepas berkahwin tak sama...Bukanlah bermaksud indah masa bercinta tapi bila da kahwin segalanya berubah..Actually benda tue depend on how you organise ur family...
Kita cerita ms bercinta yer....( dr pengalaman sendiri & kawan2 )

Bercinta:

Semuanya indah masa mula2 perhubungan itu terjalin..i sayang u n u sayang i..x nampak kekurangan dalam pasangan masing2..tp kalau kita jenis particular tentang sesuatu kita akan cepat tersedar melihat perangai pasangan kita tue..Dulu aku pun pernah tertipu dgn namanya A..mengaku bujang n still available tp hakikatnya da bertunang..mujurlah aku cepat tahu..itupun secara x sengaja aku mengetahuinya..

Ader sahabat aku seorg ni baru nak blaja bercinta tp akhirnya kecundang di tengah2 jalan kerana owg ketiga..Masa si lelaki ni nak kawan aku segala cara digunakan utk memiliki hati suci ini...tp bila dtg satu minah ni entah dari planet mana suka dgn mamat ni secara diam2 segalanya berubah sekelip mata...yg peliknya alasan lelaki tu,,saya nak seseorg yg boleh bimbing saya menjadi seorg Islam yg baik.aku faham kerana dia mualaf baru..tp xkan nak pompuan bimbing dia...ustaz kat Malaysia ni ramai...satu lagi cukup ker ilmu pompuan tue ader utk bimbing dia sampai sanggup ketepikan kasih sayang sahabatku ni..

Yelah sahabat aku ni x lah pakai tudung tp so far aku tak pernah tgk dia tinggalkan solat 5 waktu tu..pakai tudung mmg wajib tp Allah yg akan tentukan segala kebaikan dan keburukan umatnya..Kenapa si lelaki suka hati nak judge org...Pasal minah dari planet entah la...dulu sopan jer owg jer n segalanya ok lah coz dia pakai tudung..tp lately da berubah..dr jubah ke skinny jeans yg pakai baju nampak nasi lemak 50sen dia..kalau diikut akal kita la..siapa yg perlu dibimbing?

Tapi x perlah mungkin itu bukan jodoh sahabatku..Aku berdoa padaMu Ya Allah permudahkan lah jodoh sahabatku ini krn dia seorg yang baik..Kumbang bukan seekor..Byk laki kat luar sana yg lebih bagus..

Bab kawin kita jumpa di post baru........

No comments:

Post a Comment